IT Manager Klantportaal

Voor 1 van onze opdrachtgevers in de Rotterdamse haven zijn we op zoek naar een IT manager Klantportaal. Help jij dit bedrijf om haar digitale ambities te realiseren? Ben jij een ervaren IT projectmanager die met ons de digitale klantreis optimaliseert?

Jouw taken en verantwoordelijkheden

  • Je bedenkt samen met de commerciële collega’s de visie en strategie op het klantportaal, waarmee wij onze klanten een optimale (digitale) ervaring kunnen bieden.
  • Verantwoordelijk voor de realisatie van het klantportaal. Realisatie geschiedt via een agile werkwijze in sprints.
  • Op logisch, functioneel en technisch niveau vorm geven aan deze realisatietrajecten. Je vertaalt functionele wensen naar technische oplossingen.
  • Je maakt en bewaakt de overall planning, capaciteit en bijbehorende budgetten van de digitale initiatieven.
  • Klanten en interne medewerkers helpen bij het voorbereiden en managen van de verandering die nodig is om nieuwe functionaliteiten en processen succesvol te implementeren en de achterliggende doelen te bereiken. Denk hierbij aan het organiseren van workshops, het betrekken van de juiste partners en de borging dat de realisatie plaatsvindt binnen de gestelde randvoorwaarden.
  • Managen van (soms tegengestelde) belangen van betrokken interne en externe partijen.
  • Je identificeert risico’s en afhankelijkheden met andere initiatieven en stemt proactief af waar de prioriteit moet liggen.
  • Actief participeren in de coördinatie van beheer- en cyber security activiteiten.
  • Nauw samenwerken met de product owner(s), key users, architect en service manager.
  • Deel uitmaken van een enthousiast en ambitieus team van projectmanagers, architecten, service manager en business analisten die elkaar uitdagen en kennis uitwisselen en dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling en beheer van de corporate digitale oplossingen van het Havenbedrijf.
  •  

Jouw profiel

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Ervaring met de ontwikkeling van klantportalen bij voorkeur in een logistieke/supply chain omgeving is een pre.
  • Ruime ervaring met het projectmatig (sturen op planning, budgetten, resourcing) bereiken van doelen. Je bent als projectleider verantwoordelijk geweest voor het succesvol afronden van complexe projecten.
  • Aantoonbare kennis van Agile/SAFe werken.
  • De drive om continu verbeteringen door te voeren en denkt in termen van ‘business waarde’.
  • Communicatief sterk in woord en geschrift/presentaties. Je bent in staat om de taal van de interne klant te spreken en je kunt met overtuigingskracht complexe materie in eenvoudige bewoordingen uitleggen. 
  • Uiteraard is van belang dat je op de hoogte bent van de ontwikkelingen op het gebied van web development.
  • Een hands-on instelling, werkt zelfstandig, proactief en je bent en blijft op de hoogte van de relevante ontwikkelingen in ons vakgebied. 
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. 
  •  

Carrièremogelijkheden

Bij Maratan krijg je de mogelijkheid te groeien, zowel persoonlijk als inhoudelijk. Lijnen zijn kort, drempels zijn laag. Ben je ondernemend en kom je het beste tot je recht als je ruimte krijgt? Dan zit je bij ons op je plek. We belonen je met onze solide arbeidsvoorwaarden zoals:

  Salaris bij aanname van maximaal €4.581,- bruto per maand op basis van 36 uur per week (afhankelijk van opleiding en ervaring)• 36-urige werkweek
• Een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling
• Goede pensioenregeling bij het ABP (middelloon-stelsel, waarbij zo’n 70% van de premie door ons wordt vergoed)
• Reiskostenvergoeding voor auto of OV
• Dertiende maand en vakantiegeld, opgebouwd via een persoonlijk keuzebudget van 19,6%. Je kunt dit budget op meerdere manieren benutten, uitgebreide keuze aan trainingen en opleidingen, zodat jij je verder kunt ontwikkelen. 

Contact

Interesse? Reageer dan met je CV via de knop hieronder of stuur een berichtje via WhatsApp voor meer informatie.